Klachten
Klacht over de gastouder
Klacht over de gastouder
Hoewel wij ons best doen om alles goed te doen, weten wij dat wij ook fouten kunnen maken. Als u eens wat minder tevreden bent kunt u contact opnemen met ons bureau.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat u een officiële klacht wilt indienen of dat wij u vragen of u een klacht wilt indienen. Een klacht indienen klinkt misschien negatief, maar wij vinden het niet negatief.
Het geeft ons misschien de kans onze dienstverlening te verbeteren. En uw klacht zal serieus behandeld worden. Wanneer er fouten gemaakt zijn zullen die rechtgezet worden.
Een klacht indienen kan op 2 manieren
U geeft uw klacht aan ons aan en wij gaan er voor u mee aan de slag.
1 - Interne klachtenregeling
- Wanneer u een klacht hebt die u officieel wilt melden, vult u het klachtenformulier in.
- U verzendt het klachtenformulier online (op de verzendknop drukken).
- Binnen 1 week na ontvangst van het klachtenformulier ontvangt u van ons een bevestiging. Ook wordt dan aangegeven hoe en binnen welke termijn een oplossing voor de klacht gezocht gaat worden.
- Binnen 2 weken hoort u van ons welke oplossing wij gevonden hebben.
2 - Externe klachtenregeling
Ouders kunnen een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen als:
- De kinderopvangorganisatie niet binnen zes weken heeft gereageerd op de schriftelijke klacht;
- De ouders en de kinderopvangorganisatie het niet binnen 6 weken eens zijn geworden over de afhandeling van een klacht;
- In uitzondering kan er een klacht ingediend worden als in redelijkheid niet van de ouders kan worden verlangd dat zij onder de gegeven omstandigheden een klacht indienen bij de kinderopvangorganisatie.
Contactgegevens
De Geschillencommissie
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Telefoon: 070 – 310 53 10
Website: www.degeschillencommissie.nl
Postbus 90600
2509 LP Den Haag